ウルマノフ、おまえもか。

さっきiskater.comで紹介されたウルマノフのインタヴューをざっと読んだ。
これを読む限り、ウルマノフは完璧にヤグ派であることが判明。
その部分の引用は以下の通り↓

Q:The best Russian (ISU) skaters right now are Abt Yagudin Plushenko.
Whom do you like best and why?

Urmanov:First of all they are three totally different athletes.
I think that Yagudin is the best one today.
He probably managed to combine artistry and technique better than everyone else.

Q:Who do you prefer personally?

Urmanov:I don’t know. They always were competitors to me. I don’t want to talk about personal qualities only about their qualities as athletes. As an athlete I probably prefer Yagudin.

同じミーシン組の同胞とも言えるジェーニャを度外視してここまでハッキリとヤグを賞賛するとは・・・
正直、かなりショックだった。
同じ門下生でもジェーニャとはあまり肌が合わなかったか?ウルマノフも。
そういえば、ヤグが尊敬するスケーターとしてウルマノフの名前をあげているのに、ジェーニャはペトレンコの名前をあげていたっけ。
ジェーニャがウルマノフをそれほど評価していないのと同様、ウルマノフもジェーニャを評価していないからお互い様だと言ってしまえばそれまでだが。
とはいえ、ちょっと悲しい人間関係だ。

こうしてみると、ウルマノフがペトロワ&ティホノフと仲がよく、ジェーニャがベレズナヤ&シハルリーゼと仲がよいということも全く無関係ではないような気がしてくる。
同じロシア選手の仲間内でも派閥があるんだろうか。